SVT Play på topp tre bland Sveriges starkaste varumärken

För första gången tar sig SVT Play in på topp 10 på Yougovs årliga rankning över Sveriges starkaste varumärken. SVT Play tar sig dessutom direkt in på topp tre med 38.4 i rankningspoäng. Före ligger endast Swish (44.9) och IKEA (40.0).

Foto: SVT

– Det är hedrande att SVT, inte bara har tagit sig in på listan, utan dessutom knipit en tredjeplats. Vi har sett i andra undersökningar att SVT Play är oerhört uppskattat av svenska folket och under 2023 ökade antal unika besökare med 10% jämfört med 2022. Det som känns extra roligt med Yougovs rankning är att det är så många olika variabler som avgör placeringen – och att det är så många på SVT som bidrar till succén, säger Anne Lagercrantz, vice vd SVT.

Yougov är ett globalt opinionsundersökningsföretag och en ledande aktör inom opinions- och marknadsundersökningsbranschen. Företagets Best Brand rankings baseras på ett indexvärde som väger samman ett genomsnitt av variablerna intryck, kvalitet, värde, tillfredsställelse, rekommendation och rykte från hundratusentals internetundersökningar som har genomförts mellan den 1:a januari och 31:a december 2023.