Storpublik i SVT1 på julaftonen
Nästan 3,8 miljoner människor såg på Kalle Anka och hans vänner i SVT1 på julaftonen.
![](/images/18.1cc2759217d28d46abd3c3c2/1637321658013/SVT-TAREQTAYLORBLIRARETSJULVA-2021-735c_608x405.jpg)
Foto: Janne Danielsson/SVT
Kalle Anka och hans vänner är ett av de mest folkkära programmen i Sverige. Även i år drog det en stor publik och programmet hade 3 760 000 tittare på julaftonen.
De senaste tio åren har Kalle haft en stabil publik på mellan 3,5 och 4 miljoner tittare. Förra året, när många inte kunde fira en vanlig jul på grund av pandemin, hade programmet det högsta tittandet på över 25 år Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Data från MMS: Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
År | Genomsnittligt antal tittare |
2021 | 3 760 000 |
2020 | 4 519 000 |
2019 | 3 340 000 |
2018 | 3 775 000 |
2017 | 3 859 000 |
2016 | 3 734 000 |
2015 | 3 439 000 |
2014 | 3 706 000 |
2013 | 3 560 000 |
2012 | 3 885 000 |
1994 | 3 225 000 |
-
Nytt skidskytte-avtal klart för SVT
Magdalena Forsberg, Björn Ferry och Helena Ekholm. Sebastian Samuelsson, systrarna Elvira och Hanna Öberg. Alla har de bjudit på klassiska ögonblick i... Nyhet -
Johanna Gårdare ny dramachef på SVT
Johanna Gårdare, omvärldsstrateg och tidigare programchef på SVT, blir ny programchef för SVT Drama. Nyhet -
Jessica Wennberg och Karin Ekman nya programchefer på SVT Nyheter
Jessica Wennberg, chefredaktör och ansvarig utgivare på Västerbottens-Kuriren, blir ny programchef Sverige och Karin Ekman, tf programchef på riksnyhe... Nyhet -
Se SVT:s seminarium om verifiering från Almedalen på SVT Play
Desinformation, AI och public service var stora ämnen under årets Almedalsvecka. SVT anordnade ett eget seminarium om just desinformation som blev båd... Nyhet -
GRN: SVT uppfyllde public service-uppdraget i alla delar 2023
Idag, den 20 juni, kom granskningsnämndens årliga bedömning av hur SVT klarat sitt public service-uppdrag för det gångna året. SVT uppfyller sitt publ... Nyhet -
SVT anordnar seminarium i Almedalen
Desinformation, påverkanskampanjer och AI – framtida utmaningar och så stärker vi motståndskraften Nyhet