SVT är Årets Employer Branding-företag

SVT blev ett av de fyra företag som tilldelades utmärkelsen Årets Employer Branding-företag på Universums Employer Branding Awards den 23 september. Priset går till ”arbetsgivare och individer som med hela sitt hjärta lägger extra krut på att bygga ett starkt Employer Brand gentemot talanger runt om i landet.”

Priset togs emot av Jenny Wester och Kristina Halling, gruppchefer på SVTi.

– Vi vill tacka våra medarbetare! Det är ni som gör själva employer branding-arbetet, vi som chefer är bara möjliggörare. Ni är grymma ambassadörer för SVT som techarbetsplats!, säger Kristina Halling.

– Vår techavdelning gör ett fantastiskt jobb med att vara synliga både bland yrkesverksamma och studenter. Jenny och Kristina är eldsjälarna som ser till att det verkligen blir av. Jag är stolt och glad över priset och vi kommer fortsätta satsa på Employer Branding för att locka till oss framtidens talanger inom alla områden, säger Sabina Rasiwala, HR- och kommunikationsdirektör på SVT.

Juryns motivering:

”Vi vill prisa ett helhetstänk där vissa delar varit speciellt viktiga för att bygga ett urstarkt Employer Brand. Till exempel relationsbyggandet med civilingenjörerna och arbetet med att synliggöra karriärvägarna internt. De lyfter fram det högre syftet och arbetar med mångfald på alla plan.”


Kristina Halling och Jenny Wester ser glada ut och tar emot priset som är ett diplom och en blombukett.

Kristina Halling och Jenny Wester, gruppchefer på SVTi.