Fika med SVT fortsätter i vår - digitalt!
Sedan 2017 har SVT bjudit på ”Fika med SVT”. SVT:s medarbetare över hela landet har bett publiken om hjälp att förstå hur SVT kan bli ännu bättre och mer relevanta i framtiden. Bara genom att ses över en fika och snacka. Hittills har SVT suttit ner och fikat med nästan 2000 personer, i alla åldrar och från alla delar av samhället. På arbetsplatser, föreningar, skolor och runt köksbord.
Efter ett uppehåll 2020 är det dags igen – och nu blir det digital fika. Syftet är att får värdefulla insikter om hur SVT kan bli bättre och är ett samtal snarare än en undersökning.
- En viktig del i vår strategi är att vi ska komma närmare alla i Sverige och att SVT ska bli lättare att hitta och lättare att prata med. Vi har ett helt unikt år bakom oss där TV har blivit den största samlingsplatsen och helt nya grupper har digitaliserats och exempelvis upptäckt SVT Play. Vi har jobbat hårt för att möta människors behov av information, gemenskap och trygghet - men också glädje - i den största gemensamma upplevelsen och utmaningen som flera någonsin mött. Vad behöver de nu? Hur går vi framåt tillsammans och vilken roll kan och förväntas SVT spela? Jag är otroligt intresserad av att få träffa och lyssna på publikens tankar i vår. Vår lyhördhet för deras behov är fundamentet för hur väl vi lyckas med vårt uppdrag, säger Hanna Stjärne vd på SVT.
Projektet samordnas av SVT Kommunikation och leds av Lotta Loosme, tidigare marknadschef på SVT.
- Vi hoppas att så många som möjligt vill träffa oss på SVT. Pandemin har påverkat oss alla som människor och mediekonsumenter men också bilden och behovet av innehåll, TV och SVT som en samlande arena. Det är en berättelse som alla kan relatera till, men självklart kommer samtalet kunna rymma mycket mer än så. Vi ser fram emot att lyssna på vad publiken har att säga, säger Lotta Loosme.
Intresseanmälan görs på www.fikamedsvt.se Länk till annan webbplats.
Frågor kan mailas till fikamedsvt@svt.se
-
Året med SVT – detta får publiken för public service-avgiften
SVT har den 1 mars lämnat Public service-redovisningen till Mediemyndigheten och Kulturdepartementet. Där redovisas hur SVT har levt upp till de över ... Nyhet -
Melodifestivalen prisas av regeringen
Idag delades regeringens musikexportpris för 2023 ut. Melodifestivalen fick då hedersomnämnande för insatser av särskild betydelse för svensk musiks i... Nyhet -
Tre Guldspadar till SVT - prisas för granskande reportage
Föreningen Grävande Journalister, FGJ delar varje år ut priset Guldspaden till bästa undersökande reportage i åtta olika kategorier. SVT var nominerad... Nyhet -
Bella Goldman blir marknadschef på SVT
I rollen som marknadschef kommer Bella ansvara för att skapa genomslag för SVT:s program och tjänster i köpta, egna och förtjänade kanaler, för att hj... Nyhet -
SVT Play på topp tre bland Sveriges starkaste varumärken
För första gången tar sig SVT Play in på topp 10 på Yougovs årliga rankning över Sveriges starkaste varumärken. SVT Play tar sig dessutom direkt in på... Nyhet -
SVT:s Iman Tahbaz och Heleen Rebel vann priser vid Årets Bild
SVT:s fotograf Iman Tahbaz vinner Årets Bild i kategorin tv-nyheter. Årets Bilds hederpris 2023 gick till SVT:s klippare Heleen Rebel. Nyhet