Fika med SVT fortsätter i vår - digitalt!
Sedan 2017 har SVT bjudit på ”Fika med SVT”. SVT:s medarbetare över hela landet har bett publiken om hjälp att förstå hur SVT kan bli ännu bättre och mer relevanta i framtiden. Bara genom att ses över en fika och snacka. Hittills har SVT suttit ner och fikat med nästan 2000 personer, i alla åldrar och från alla delar av samhället. På arbetsplatser, föreningar, skolor och runt köksbord.
Efter ett uppehåll 2020 är det dags igen – och nu blir det digital fika. Syftet är att får värdefulla insikter om hur SVT kan bli bättre och är ett samtal snarare än en undersökning.
- En viktig del i vår strategi är att vi ska komma närmare alla i Sverige och att SVT ska bli lättare att hitta och lättare att prata med. Vi har ett helt unikt år bakom oss där TV har blivit den största samlingsplatsen och helt nya grupper har digitaliserats och exempelvis upptäckt SVT Play. Vi har jobbat hårt för att möta människors behov av information, gemenskap och trygghet - men också glädje - i den största gemensamma upplevelsen och utmaningen som flera någonsin mött. Vad behöver de nu? Hur går vi framåt tillsammans och vilken roll kan och förväntas SVT spela? Jag är otroligt intresserad av att få träffa och lyssna på publikens tankar i vår. Vår lyhördhet för deras behov är fundamentet för hur väl vi lyckas med vårt uppdrag, säger Hanna Stjärne vd på SVT.
Projektet samordnas av SVT Kommunikation och leds av Lotta Loosme, tidigare marknadschef på SVT.
- Vi hoppas att så många som möjligt vill träffa oss på SVT. Pandemin har påverkat oss alla som människor och mediekonsumenter men också bilden och behovet av innehåll, TV och SVT som en samlande arena. Det är en berättelse som alla kan relatera till, men självklart kommer samtalet kunna rymma mycket mer än så. Vi ser fram emot att lyssna på vad publiken har att säga, säger Lotta Loosme.
Intresseanmälan görs på www.fikamedsvt.se Länk till annan webbplats.
Frågor kan mailas till fikamedsvt@svt.se
-
Helena Olsson leder arbetet med SVT:s nya företagsstrategi
SVT startar nu arbetet med att ta fram en ny företagsstrategi som ska gälla från 2026. Nyhet -
Christofer Brask ny nyhetschef och Daniel Kederstedt ny utrikeschef på SVT Nyheter
Christofer Brask blir ny nyhetschef och biträdande programchef på SVT Nyheter. Daniel Kederstedt, idag redaktionschef på SvD, blir ny utrikeschef. Nyhet -
Premiär för Nyhetskoll! Här är redaktionen som ska göra nyheter för tonåringar
Den 31 januari är det premiär för UR:s och SVT:s gemensamma satsning Nyhetskoll, nyheter för tonåringar. Med fokus på trovärdighet och relevans ska sa... Nyhet -
SVT:s julprogram lockade storpublik
Publiken har hittat många tv-favoriter hos SVT i jul. En stor bredd av program, såväl underhållningsprogram, dokumentärer, dramaserier och familjeprog... Nyhet -
Tomas Nordenskiöld ny programledare för Agenda
Tomas Nordenskiöld, politikreporter på Expressen, blir ny programledare för Agenda. Han börjar på SVT i slutet av januari. Nyhet -
60 miljoner kronor insamlat och tittarrekord för Musikhjälpen på SVT Play
Det var med lite vemod sista gänget från SVT och Sveriges radio packade våra tekniktrailers och lämnade Sundsvall efter 144 timmars direktsändningsmar... Nyhet