SVT sänder två timmar lång hearing om den svenska coronastrategin
Den 17 januari kl 20.00 – 22.00 i SVT2 hålls en hearing med de ansvariga för den svenska coronastrategin. Agendaredaktionen bjuder in företrädare för regeringen, folkhälsomyndigheten och regionerna till en utfrågning om hur strategin utformades i början av året och hur det sedan gick. Programledare är Nike Nylander och Camilla Kvartoft.
– Vi har genomlevt ett exceptionellt och sorgligt år med 8 000 döda. Sverige valde tidigt i pandemin en väg som blivit omdiskuterad i världen. Syftet med hearingen är att svenska folket ska få svar på sina frågor. Vilka var vägvalen? Vad har fungerat och vad blev fel? Varför är det så särskilt svårt att reda ut vem som bär ansvar för situationen inom äldreomsorgen i Sverige? Genom en hearing på två timmar, vill vi komma ifrån enkla poänger och braskande rubriker och söka begripliga svar på frågor vi tror att många ställer sig, säger Jan Helin, mediedirektör på SVT.
-
Ställ dina viktigaste frågor om EU-valet i SVT:s Toppkandidaterna
Den 9 juni är det val till Europaparlamentet. I SVT:s Toppkandidaterna är det väljarna som ställer frågorna. Nyhet -
Lilla Aktuellt får hederspris
I går presenterades vinnarna i Stora kommunikationspriset som delas ut av Sveriges kommunikatörer. Lilla Aktuellt fick årets hederspris för att de i t... Nyhet -
Året med SVT – detta får publiken för public service-avgiften
SVT har den 1 mars lämnat Public service-redovisningen till Mediemyndigheten och Kulturdepartementet. Där redovisas hur SVT har levt upp till de över ... Nyhet -
Melodifestivalen prisas av regeringen
Idag delades regeringens musikexportpris för 2023 ut. Melodifestivalen fick då hedersomnämnande för insatser av särskild betydelse för svensk musiks i... Nyhet -
Tre Guldspadar till SVT - prisas för granskande reportage
Föreningen Grävande Journalister, FGJ delar varje år ut priset Guldspaden till bästa undersökande reportage i åtta olika kategorier. SVT var nominerad... Nyhet -
Bella Goldman blir marknadschef på SVT
I rollen som marknadschef kommer Bella ansvara för att skapa genomslag för SVT:s program och tjänster i köpta, egna och förtjänade kanaler, för att hj... Nyhet